Sunday, April 15, 2018

Bergjaeger #10: the unreleased hunter

At last! The tenth forester is finally done: this is an unreleased Marauder Miniatures warrior I bought last year, and to be honest, I've had some difficulties to find a proper color scheme. In addition, as I didn't want to cut the slotta bar off, I couldn't make the model stand on a rock, which makes him slightly smaller than the other miniatures he's supposed to lead... Anyway.


And here is the completed regiment:




Considering the hornblower as a musician and the druid/magic user as a staff bearer, this unit is 156 points worth, which means that my imperial force finally reaches the 1000-point threshold. Yippee!


It is time to unlock a first stretch goal... an element of the baggage train :) 

11 comments:

  1. A very characterful unit. I like the individuality of the models, they help it look like a natural collection of people rather than 10 people in the same pose. As always, the painting is sublime.

    ReplyDelete
  2. Individuellement chaque personnage est déjà une perle. Les voir en format régiment révèle une résonance fabuleuse entre les teintes et l'approche globale. Bravo !

    ReplyDelete
  3. Superbe, tu as réussi à lui donner un caractère menaçant en plus, vu la trombine c'était pas évident.
    Il aurait été plutôt cool avec un futal à rayures aussi. Les vieilleries c'est beaucoup de rayures et de damiers pour moi, tu n'en fais pas tellement usage en fait...

    ReplyDelete
    Replies
    1. il aime bien les rayures... mais il a la flemme :D Bon il se rattrape sur les blasons mais c'est vrai que deux ou trois rayures, ça affine :D
      J'aime bien en tous cas !

      Delete
    2. Merci. C'est vrai que j'aurais pu faire des rayures sur le pantalon, ça aurait été pas mal... J'y ai pensé, et j'ai oublié... ou j'ai eu la flemme, je ne sais plus bien.
      Côté damier, pour l'instant, j'évite, sans doute pour en avoir trop vu, et aussi parce que je ne vois pas encore bien comment les exploiter. Ceci dit, il me reste un petit paquet de bonshommes à peindre avant de pouvoir considérer cette armée comme achevée. Il n'est pas donc exclu que j'en use sur certaines figurines...

      Delete
  4. Joli, une vraie brute par rapport aux autres :) Mais j'aurais bien vu le fauconnier en leader. Vraiment une très belle unité !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci ! En général, le chef, c'est la figurine qui m'a coûté le plus cher :p

      Delete
  5. Great work. You could have built up a small mound/hill with putty perhaps to maintain his height?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Could have. But I don't trust my sculpting abilities to make realistic rocks.

      Delete